Академія Публічно-Приватного Партнерства

Як обрати освітню он-лайн платформу?

Як обрати освітню он-лайн платформу?

Ковід-19, який несподівано увірвався в наше життя, змусив перейти в он-лайн майже всі освітні заклади.

Для он-лайн спілкування вибиралися різні способи:

  • Найпростіший – читання лекцій та семінарів у Zoom, Microsoft Teams та інших подібних системах безпосередньо з дому.
  • Придбання спеціального обладнання та програмного забезпечення, що дозволяє вести заняття з аудиторій з віртуальною присутністю учнів.
  • Активне використання он-лайн освітніх платформ, в основному хмарних, які дозволяли вести синхронізовані он-лайн заняття, проводити он-лайн тестування учнів, надавати їм допоміжну інформацію, відповідати на запитання учнів.
  • Створення власних он-лайн платформ, орієнтованих на потреби освітнього закладу.

Хтось ще й досі обирає оптимальний для себе спосіб он-лайн взаємодії.

Ми не є освітньою установою в класичному розумінні цього слова, але потреба вчити он-лайн виникла і у нас. Ми спробували різні способи задовольнити цю потребу, окрім другого з перерахованих вище, який потребує значних фінансових вкладень, що навряд чи виправдають себе на наших масштабах.

Навчання виключно через Zoom / Microsoft Teams виявилося неефективним. Ми витрачали  багато часу; складно було працювати он-лайн з аудиторією з різним рівнем знань; не завжди вдавалося знайти зручний для нас, і для всіх учасників навчання час для спілкування; неможливо було проконтролювати засвоєння матеріалу. Досягти результату з використанням такого підходу практично неможливо.

Ми вирішили розподілити освітній процес на два етапи. На першому дати можливість усім учасникам навчальних груп пройти заздалегідь записані відео курси і відповісти на тестові запитання, на другому – зустрітися в Zoom / Microsoft Teams та більш детально обговорити питання, що виникли у учнів на першому етапі, у тому числі ті, які пов'язані з їхньою практичною діяльністю.

Оскільки наша мета - дати можливість учасникам навчальних груп здобути знання, достатні для активної участі в дискусії з викладачами, принципово важливим було забезпечити для них можливість:

  • мати доступ до он-лайн лекцій та тестів у режимі 24 х 7
  • слухати лекції та проходити тести стільки разів, скільки це необхідно для засвоєння матеріалу.

Спробували працювати з кількома освітніми платформами, які пропонували різноманітне меню всіляких функцій для проведення онлайн-занять. Вибрали дві “просунуті” платформи, які не встановлюють жорстких технічних вимог до комп'ютерів учасників навчання. Записали відео, підготували тести та запустили навчальний процес.

Вийшло набагато ефективніше, ніж навчання в Zoom. Але, через деякий час все ж таки вирішили створити свою власну он-лайн платформу.

Чому?

Перше – надмірна універсальність існуючих платформ. Наявність багатьох функцій, які мають задовольнити всіх користувачів, надзвичайно ускладнювало роботу викладачів з платформою. Маючи програмістське минуле, ми з усім розібралися. Але складність управління створенням курсів, на наш погляд, є невиправданою. Спілкування з університетами – нашими колегами, які використовують подібні он-лайн платформи, показало, що це не лише наша думка. Більшість їхніх викладачів саме через складність роботи з такими платформами не використовували й десяту частку наявних у них функцій.

Друге – недостатня адаптованість до наших потреб. Певних функцій в управлінні навчанням нам не вистачало, при цьому платформа містила багато надлишкових для нас функцій.

І найголовніше – ми були занепокоєні залежністю нашої діяльності від технологічних компаній – власників цих платформ. Всі наші курси, тести, бази виявились відокремлені від нас. Ми не відчували захищеність свого інтелектуального продукту та не були на 100% впевнені у надійності надання наших освітніх послуг.

Тому при створенні власної платформи для нас було важливо забезпечити:

  • простоту у використанні та відсутність «сміття» - надлишкових функцій, що ускладнюють роботу з платформою
  • логіку та гнучкість у створенні курсів, тестів, сертифікатів
  • наочність платформи
  • наявність свого "внутрішнього" Дизайнера, який «завжди з Вами»
  • можливість «нарощування потенціалу платформи» з урахуванням розширюваних вимог до проведення навчання.

Сьогодні наша платформа готова та успішно використовується нами для проведення навчання. І нам, і учасникам наших тренінгів із нею зручно та комфортно працювати.

Які висновки ми зробили?

Універсальність та хмарність не завжди добре, особливо по відношенню до освіти. Більш важливим є – надійність та захищеність, а також можливість урахування специфіки різних підходів до організації навчання, що використовуються різними освітніми інституціями.

Освітня платформа не повинна ускладнювати життя викладачів та учнів. Вона має бути по можливості простою та інтуїтивною. Адже платформа – це лише механізм отримання знань і не більше того. Він має бути простим і зручним для користувачів.

Скоріш за все, он-лайн освіта вже не піде з нашого життя та використовуватиметься тією чи іншою мірою. Тому наша рекомендація – створюйте свої освітні платформи, зручні, комфортні та захищені. Це себе виправдає.

 

Logo
+38 095 445-17-75 office@appp.com.ua Київ 01042, вул. Іоанна Павла II, буд. 6/1 Facebook